czwartek, 30 października 2014

Halloween Top 3


♥ Pink hearts & sparkle dreams ♥ | via Tumblr

Większość dzieciaków na całym świecie oczekuje tego dnia równie mocno co 6 i 24 grudnia. Przez kilka godzin mogą być kim chcą, zebrać kilogramy słodkości i co najważniejsze - poczuć tą niepowtarzalną atmosferę. To właśnie 31 października świat ludzi i duchów dzieli najcieńsza granica. Tak więc jeżeli jutro nie idziecie na imprezę, martaon filmowy, macie czas i chcecie spędzić ten dzień z dobrą książką, która przeniesie Was w zupełnie inny świat, zapraszam :)


1. Klasyka Adam Mickiewicz - "Dziady cz.II"


"Cicho wszędzie, głucho wszędzie, co to będzie co to będzie?"

Dobrze wiem, że dla większości uczniów "Dziady" kojarzą się z wielką męką i nie kończącym się omawianiem lektury na polskim. 
Gdy pierwszy raz sięgnęłam po dzieło Mickiewicza byłam załamana, ponieważ nie uśmiechało mi się czytanie go nad grobami (tak się złożyło, że omawialiśmy to koniec poździernika/początek listopada). Uwierzcie mi, kiedy zaczęłam czytać "Dziady cz.II" wiedziałam, że znalazłam TO COŚ. 
Książka ma niesamowitą atmosferę, która idealnie wprowadza czytelnika do świata duchów. Pomimo małej objętości, zawiera w sobie więcej kultowych cytatów niż "Lalka" Prusa. 
Polecam Wam ją, ponieważ dostaniecie ją w każdej bibliotece, a po pół godziny lektura będzie zakończona. 


2. Dla młodzieży Libba Bray - "Wróżbiarze"


"Opowieści o duchach. Niesamowite historie wymyślone przez ludzi, którzy bali się życia."

Ok tą książkę się kocha, albo nienawidzi. Skoro znalazła się w moim top 3 chyba wiecie, po której stronie stoję. "Wróżbiarze" opowiadają historię nastolatków z lat 20, których łączy fakt, że mają nadprzyrodzone moce. Nie martwcie się - nie są one wiodącym tematem. Najważniejsze są brutalne i tajemnicze morderstwa, których dokonuje.... no właśnie tego musicie się dowiedzieć sami. Dla mnie ta pozycja (pomimo swojej objętości) była stanowczo za krótka. Przeczytałam ją w ciągu dwóch dni. 
Libba Bray stworzyła idealny klimat (czasem odnosiłam wrażenie jakbym oglądała film, a nie czytała książkę). Jeżeli jej nie czytaliście, to koniecznie musicie to nadrobić, a dłuższej recenzji spodziewajcie się niebawem :).

3. Polska literatura Różni autorzy - "Halloween. Cukierek albo psikus."


Na sam koniec coś co zdziwi chyba każdego. Nigdy nie sądziłam, że znajdę zbiór opowiadań słynnych polskich pisarzy, którego tematem przewodnim będzie święto, które w naszym kraju jest traktowane z dużym dystansem.
Mimo wszystko okazuje się, że każde z opowiadań jest niezłe i lepsze niż bym się tego spodziewała. Oczywiście są lepsze i gorsze jak to zawsze w takich książkach bywa. Książkę dostałam od koleżanki, która zdublowała sobie przez przypadek prezent, także nie wiem czy można ją jeszcze gdzieś dostać.



Niezależnie, czy obchodzicie to święto, czy nie; życzę Wam miłej zabawy na imprezie, przy książce lub oglądając horrory. W końcu każdy lubi się bać :)

13 komentarzy:

  1. Ja z tych, co na widok własnego cienia drżą, więc sobie jakieś romansidło przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach "Wróżbiarzy", książka wydaje się ciekawa :)
    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wróżbiarze brzmią intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, ja "Halloween" uwielbiam, choć jako katoliczka nie obchodzę. Co prawda nie uważam tego za jakieś nie wiadomo jakie przekleństwo, ale po prostu nigdy nie miałam okazji dłużej się nad nim po zastanawiać. :) Niemniej jednak, bardzo miło mi się kojarzy. Z pewnego rodzaju.. radością i euforią. :)
    Odnośnie twoich wyborów:
    "Dziady" lubię, ale tylko własnie tą II część. Innych NIE ZNOSZĘ. Są strasznie... irytujące i pod wieloma względami męczące. Zwłaszcza III. :/ Ale zgadzam się, że II świetnie wprowadza w nastrój i jest taka... mistyczna. :)
    "Wróżbiarzy" OGROMNIE chcę przeczytać bo w końcu to Libba Bray, ale do tej pory trochę wzbraniałam się przez kupnem. Sama nie wiem czemu. Ty mnie jednak przekonałaś, także teraz już biorę się za polowanie. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Dziady II są moim zdaniem świetne, a reszta już chyba jest dla mnie za ciężka hahaha.
      Mam nadzieję, że Wróżbiarze Ci się spodobają, bo naprawdę są warci każdej minuty :)

      Pozdrawiam Kasia.K

      Usuń
  5. "Wróżbiarzy" dostałam od koleżanki na urodziny i jakoś jeszcze po nich nie sięgnęłam, ale z pewnością niedługo to zrobię :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  6. In this fashion my buddy Wesley Virgin's story begins with this SHOCKING and controversial VIDEO.

    You see, Wesley was in the military-and soon after leaving-he unveiled hidden, "mind control" tactics that the CIA and others used to obtain anything they want.

    As it turns out, these are the exact same secrets lots of celebrities (especially those who "became famous out of nowhere") and elite business people used to become wealthy and famous.

    You've heard that you use less than 10% of your brain.

    Mostly, that's because the majority of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe that thought has even occurred INSIDE your own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain around 7 years back, while riding a non-registered, garbage bucket of a car without a license and in his bank account.

    "I'm absolutely fed up with going through life paycheck to paycheck! Why can't I become successful?"

    You took part in those types of questions, ain't it so?

    Your own success story is waiting to happen. All you need is to believe in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    OdpowiedzUsuń